Chatten, vorige week met een groep collega's gechat. Eerst 1 op 1, dat gaat eenvoudig, maar met een groepje vraagt toch enige discipline, omdat het al gauw een gekakel wordt.
Via mijn mobiele telefoon chat ik ook met mijn man, zus en vriendinnen, maar meer omdat deze funktie gratis is en een sms bericht niet (echte hollander). Chatten vind ik alleen leuk als je direct met elkaar online bent, een berichtje sturen en na verloop van tijd iets horen vind ik niets. Het is wel makkelijk al dit digitale gecommuniceer, maar ik ben toch nog steeds voorstander van het normale telefoongesprek. Soms komen geschreven berichten niet over zoals ze bedoeld zijn, en ontstaat er verwarring. Wat ik ook lastig vind is te stoppen, ik heb een vriendin die blijft iedere keer maar antwoorden alsof ze het laatste woord wil hebben. meestal typ ik dan maar toedeloe ik stop want ......
Zakelijk chatten zoals op de site van de zeeuwse bibiliotheek lijkt mij erg handig als klant, maar als werknemer zou ik de rode vlekken in mijn nek krijgen. Stel je voor dat er veel mensen vragen hebben, dat lijkt me lastig, want aan chatten hangt m.i. wel een soort etiquette dat er snel gereageerd moet worden. Een mailtje kan je nog wel eens een dag later beantwoorden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten